Site icon هرموکا

پروتز سینه چیست؟ صفر تا صد عمل پروتز سینه + عوارض

عکس پروتز سینه

عملیات کاشت پروتز سینه زنان و انجام دادن این عمل جراحی، یکی از گزینه‌های موجود برای خانم‌هایی است که به دلیل سرطان یا دلایل دیگر، سینه خود را از دست داده‌اند یا از حجم آن ناراضی هستند. این عمل شامل وارد کردن پروتز (ساخته شده از مواد سیلیکونی یا نمکی) زیر پوست سینه است. اگرچه در بیشتر موارد این عملیات ایمن و موثر است، اما ممکن است با برخی عوارض ممکن مواجه شود، مانند تورم، درد، خونریزی، عفونت و تغییر شکل. بنابراین، بیمار باید قبل از تصمیم نهایی، با پزشک خود درباره خطرات و فواید ممکن این عمل صحبت کند.

در ادامه این مقاله از مجله سلامتی و زیبایی هرموکا تمام جنبه های این عمل را بررسی میکنیم.

بیشتر بخوانید: حقایق عمل های جراحی زیبایی

انواع پروتز سینه زنان کدامند؟

انواع پروتز ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:

بیشتر بخوانید: نحوه خوابیدن بعد از عمل پروتز سینه

فواید و مزایا انجام

این عمل جراحی بیشتر جنبه زیبایی داشته و دارای فواید بسیاری می باشد. از جمله:

بیشتر بخوانید: عمل جراحی کوچک کردن سینه با لیزر چگونه است؟ {مزایا و معایب}

عوارض عمل پروتز سینه

شایع ترین عوارض مرتبط با عمل جراحی سینه، جراحی مجدد، انقباض کپسولی و پارگی است. پس از جراحی سینه، مهم است که معاینات پیگیری منظم داشته باشید و دستورالعمل های پزشک را برای نظارت بر ایمپلنت های سینه خود دنبال کنید. دیگر عوارض این عمل شامل موارد زیر هستند:

عمل پروتز سینه چگونه انجام می شود؟

عمل افزایش حجم سینه با پروتز به صورت جراحی انجام می شود. در این عمل، پروتزهای سینه با اندازه و شکل دلخواه بیمار، در داخل بافت سینه قرار می‌گیرند. این عمل معمولاً تحت بیهوشی و انجام مراقبت های خاص انجام می‌شود. پس از عمل، بیمار باید به مدت چند روز در بیمارستان مانده و سپس به خانه بازگردد. برای بهبود بهتر و سریعتر، باید دستورات پزشک را رعایت کرد و از فعالیت‌های سنگین و ورزشی خودداری کرد. همچنین باید در صورت بروز هرگونه علائم نامطلوب به پزشک خود مراجعه کنید.

اندازه های پروتز سینه

اندازه پروتزهای سینه در اندازه های مختلفی وجود دارند و بیمار با نظر پزشک خود می تواند اندازه مناسب برای خود را انتخاب کند. این اندازه ها بر اساس حجم پروتز و قطر پایه آن تعیین می شود. در ایران، اندازه های پروتز سینه به صورت سی سی (cc) مشخص می شوند که به معنی حجم آن هستند. برای مثال، افزایش حجم سینه با پروتز با حجم ۳۰۰cc یعنی حجم پروتز سینه برابر با ۳۰۰ سی سی است.

برای چه کسانی پروتز مناسب است؟

انجام این عمل برای کسانی مناسب بوده که به دلایل مختلفی از جمله بیماری، جراحی، تغییرات هورمونی، اختلال در توزیع چربی در مناطق مختلف بدن و… با کاهش حجم و شکل سینه مواجه شده‌اند. همچنین، پروتز سینه برای کسانی که به دلیل عدم رضایت از اندازه و شکل سینه خود، از این روش جهت بهبود ظاهر و افزایش اعتماد به نفس استفاده می کنند، نیز مناسب است.

اگر یک ایمپلنت سیلیکونی پاره شده در سینه خود دارید که باعث علائم ناراحت کننده میشود، جراح احتمالاً برداشتن آن را با جراحی توصیه می کند. در صورت تمایل، معمولاً یک ایمپلنت جدید را می توان همزمان گذاشت. اگر دیگر تمایلی به کاشت سینه ندارید، ممکن است به لیفت سینه یا سایر روشهای اصلاحی را پزشک جایگزین کند.

بازسازی سینه چیست؟

بازسازی سینه عملی است برای ایجاد یک شکل جدید در این عضو. زمانی انجام ماستکتومی یا بعد از آن می توانید بازسازی سینه انجام دهید. اگر در حین ماستکتومی، نوک پستان شما برداشته شود، می توان آن را با جراحی یا خالکوبی ایجاد کرد. همچنین می توانید از نوک سینه های چسب دار استفاده کنید.

هدف بازسازی سینه ایجاد سینه ای است که تا حد امکان شبیه سینه اصلی شما به شکل سینه های دیگر باشد. با این حال، ظاهر یا احساس دقیقاً یکسان نخواهد داشت.

Exit mobile version