Site icon هرموکا

فواید آدامس جویدن برای گوش و مضرات آن (در ارتفاعات)

عکس فواید آدامس جویدن برای گوش ها

فواید آدامس جویدن برای گوش و مضرات آن چیست؟ در حالی که عمل طبیعی جویدن و بلعیدن به دفع جرم گوش و پاکسازی گوش میانی کمک می کند، وجود زایلیتول در آدامس ها به جلوگیری از رشد باکتری ها در استاش که بینی و گوش را به هم متصل می کند، کمک می کند. 

از مزایای دیگر آدامس جویدن می توان به این اشاره کرد که نشان داده شده است که جویدن آدامس بدون قند جریان بزاق را افزایش داده، در نتیجه اسید پلاک را کاهش می دهد، دندان ها را تقویت می کند و پوسیدگی دندان را نیز کاهش می دهد.

در این مطلب از مجله سلامتی و زیبایی هرموکا تصمیم داریم به بررسی کامل این موضوع بپردازیم.

بیشتر بخوانید: تاثیر جویدن آدامس بر عملکرد مغز

جویدن آدامس برای جلوگیری از عفونت گوش ها

بله، جویدن آدامس می‌تواند به باز کردن گوش‌ های شما در هواپیما کمک کند، اما در واقع مواد تشکیل دهنده در آدامس است که منجر به این اتفاق می شود، نه خود عمل جویدن.

تا به حال اسم شکر الکل زایلیتول را شنیده اید؟ زایلیتول در واقع به عنوان یک پیشگیری کننده برای عفونت گوش در کودکان مورد مطالعه قرار گرفته است. چه به بچه ها در آدامس، قرص پاستیل یا شربت داده شود، یک بررسی تحقیقاتی نشان داد که زایلیتول به نظر می رسد به جلوگیری از عفونت های باکتریایی از طریق استرپتوکوک پنومونیه و هموفیلوس آنفلوآنزا کمک می کند که می تواند منجر به عفونت گوش داخلی شود. اما محققان همچنین خاطرنشان کردند که ما برای دانستن مطمئن نیاز به مطالعات بیشتری داریم.

آیا جویدن آدامس درد گوش را درمان می کند؟

اگر گوش درد در طول مسافرت یا بعد از سفر با هواپیما یا حرکت به ارتفاعات بالاتر رخ دهد، جویدن آدامس ممکن است به “آرام کردن” گوش و کاهش فشار کمک کند. ولی به طور کلی نه، جویدن آدامس نمی‌تواند درد گوش را درمان کند. در صورتی که درد گوش دارید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا دلایل و درمان مناسب را برای شما تعیین کند.

بیشتر بخوانید: جلوگیری از بارداری بعد از ریختن اسپرم با زعفران

آیا جویدن آدامس به سلامت مایع داخل گوش کمک می کند؟

علائم اختلال عملکرد شیپور استاش معمولاً بدون درمان خاصی از بین می رود. می توانید تمریناتی را برای باز کردن مسیر عبور هوا در گوش ها انجام دهید. این کار شامل بلعیدن، خمیازه کشیدن یا جویدن آدامس است. می‌توانید با نفس عمیق، فشار دادن سوراخ‌ های بینی و «دمیدن» با دهان بسته به تسکین احساس «گوش پر بودن» کمک کنید.

جویدن آدامس باعث احساس کاهش فشار در گوش میشود؟

زمانی که در ارتفاعات با هواپیما در حال پرواز نیستید و به طور معمولی احساس فشار در گوش خود دارید، نه، جویدن آدامس نمی‌تواند درد گوش را درمان کند. در صورتی که درد گوش دارید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا دلایل و درمان مناسب را برای شما تعیین کند.

بیشتر بخوانید: آدامس جویدن هنگام درس خواندن

مضرات جویدن آدامس برای گوش ها

جویدن آدامس ممکن است باعث ایجاد فشار بیشتر در گوش شود و در برخی موارد می‌ تواند باعث تحریک و التهاب لوله گوش شود. همچنین، جویدن آدامس ممکن است باعث افزایش تولید سیالات دهانی شود که ممکن است به گوش ها نفوذ کرده و عفونت را تسریع کند. بنابراین، بهتر است از جویدن آدامس در صورت وجود مشکل در گوش‌ ها خودداری کرد و به پزشک مراجعه کرد.

همچنین ممکن است گوش درد و سردرد ایجاد شود. جویدن مزمن آدامس نیز به دلیل سفت شدن ماهیچه های صورت با میگرن همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: آیا جویدن آدامس باعث گوش درد جنین در بارداری میشود؟

Exit mobile version