هرموکا

کدام دستگاه لیزر مو های زائد بهتر است؟

وقتی صحبت از دستگاه لیزر موهای زائد می شود، گزینه های زیادی وجود دارد. پنج نوع رایج ترین دستگاه لیزر موهای زائد عبارتند از Ruby، Alexandrite، IPL، Diode و Nd:YAG. هر دستگاه لیزری با دیگری متفاوت است. برخی از لیزرها برای انواع خاصی از موها بهتر هستند. برخی از لیزرها برای افرادی با رنگ پوست تیره تر ایمن تر هستند. و برخی از دستگاه های لیزر در مناطق خاصی از بدن بهتر از سایر لیزرها عمل می کنند. در این مجموعه ۲ قسمتی در مورد لیزرهای مختلف حذف موهای زائد، با پنج لیزر برتر برای کاهش دائمی موهای زائد آشنا می شوید و با مزایا و معایب هر دستگاه آشنا می شوید تا بتوانید بهترین لیزر موهای زائد در ایران را برای خود انتخاب کنید.

لیزر موهای زائد الکساندرایت

مزایای دستگاه لیزر الکساندرایت:

الکساندرایت سریع ترین دستگاه لیزر موهای زائد است که آن را برای درمان نواحی بزرگتر ایده آل می کند. طول موج آن طولانی تر از دستگاه های دیگر است، و آن را روی طیف وسیع تری از انواع پوست، از رنگ پوست روشن گرفته تا رنگ پوست زیتونی، موثر می کند. این لیزر بر روی موهای نازکتر نسبت به سایر لیزرهای رفع موهای زائد بهتر عمل می کند و حتی می تواند افرادی را که پوست روشن و کک و مک دارند نیز درمان کند.

 معایب دستگاه لیزر الکساندرایت:

دستگاه لیزر الکساندرایت نسبت به سایر دستگاه ها دردناک تر است و در صورت استفاده در بیمارانی با رنگ پوست تیره تر می تواند باعث تغییر رنگ شود.

عملکرد دستگاه لیزر الکساندرایت:

دستگاه لیزر الکساندرایت روی پوست‌های روشن‌تر بهترین عملکرد را دارد و برای مناطق بزرگ‌تر مانند درمان پاها یا پشت ایده‌آل است.

لیزر موهای زائد روبی

مزایای دستگاه لیزر روبی:

از آنجایی که لیزر روبی برای مدت طولانی وجود داشته است، تحقیقات بالینی زیادی برای حمایت از اثربخشی آن در کاهش دائمی مو وجود دارد. علاوه بر این، سرعت تکرار پایین آن، لیزر روبی را به یکی از قابل تحمل ترین دستگاه های لیزر موهای زائد تبدیل می کند.

معایب دستگاه لیزر روبی:

از آنجایی که لیزر روبی برای مدت طولانی وجود داشته است، بسیاری از مردم آن را فناوری قدیمی می دانند و دستگاه های لیزر فعلی بیشتری را انتخاب می کنند. دستگاه لیزر روبی محدودیت های زیادی دارد. نمی تواند پوست های تیره تر را درمان کند. تکرار آهسته باعث طولانی‌تر شدن مدت درمان و جلسه لیزر می‌شود، بنابراین درمان مناطق کوچک‌تر با این دستگاه ایده‌آل است. علاوه بر این، لیزر روبی روی موهای روشن یا خاکستری موثر نیست.

دستگاه لیزر روبی برای:

افرادی با رنگ پوست روشن که می‌خواهند قسمت‌های کوچکی از موهای ریز را درمان کنند، ایده‌آل است.

لیزر دایود موهای زائد

مزایای دستگاه های لیزر دایود:

فناوری نوآورانه لیزر خطر آسیب اپیدرم را با استفاده از طول موج بلندتر کاهش می دهد. طول موج دایود ممکن است بر اساس نیازهای بیمار تنظیم شود. تکرارهای سریع مدت زمان درمان را کاهش می دهد. آسیب کمتر به پوست اطراف به معنای زمان بهبودی کوتاه‌تر است. بر روی موهای درشت نسبت به سایر دستگاه های لیزر موثرتر است.

معایب دستگاه ‌های لیزر دایود: درمان‌های لیزر دایود معمولاً دردناک‌تر از سایر دستگاه ‌های لیزر با تکرار کندتر هستند. دستگاه های لیزر دایود که به تازگی به بازار معرفی شده اند، تحقیقات علمی کمتری برای حمایت از اثربخشی طولانی مدت آن دارند.

دستگاه لیزر دایود برای: بیماران با پوست روشن تا برنزه ایده آل است. ایده آل برای درمان سریع مناطق بزرگتر. انتخاب ایده آل برای مردانی که می خواهند موهای پشت یا سینه خود را پاک کنند.

مزایای دستگاه های لیزر دایود

لیزر موهای زائد Nd:YAG

مزایای دستگاه های لیزر Nd:YAG:

ملانین را هدف قرار نمی دهد و آن را برای انواع پوست، حتی پوست های تیره، ایمن می کند. طول موج بلند آن به معنای نیاز به پالس های انرژی کمتری است که باعث می شود درمان های لیزر Nd:YAG کوتاه تر و راحت تر از سایر دستگاه های لیزر با تعداد شات سریع تر باشد. Nd:YAG نسبت به درمان های IPL برای از بین بردن موهای زائد بدن موثرتر است و برای درمان مناطق بزرگتر خوب است.

معایب دستگاه های لیزر Nd:YAG :

به اندازه سایر دستگاه های لیزر در از بین بردن موهای نازک موثر نیست و ممکن است به طور کلی به جلسه های لیزر بیشتری نیاز داشته باشد. علاوه بر این، در حالی که ناراحت‌کننده‌ترین دستگاه لیزر نیست، اما راحت‌ترین هم نیست.

دستگاه لیزر Nd:YAG برای موارد زیر ایده آل است:

دستگاه Nd:YAG لیزر موهای زائد انتخابی برای افرادی با رنگ پوست تیره است. طول موج زیاد و توانایی درمان نواحی بزرگتر آن را برای از بین بردن موهای پا و موهای پشت ایده آل می کند.

لیزر موهای زائد IPL

مزایای حذف موهای زائد با لیزر IPL:

سیستم‌های نور پالسی شدید (IPL) را می‌توان بر اساس رنگ پوست، ناحیه درمان و نوع موی بیمار تنظیم کرد و لیزر موهای زائد IPL را برای طیف وسیع‌تری از انواع پوست اختیاری می‌کند. IPL می تواند مناطق بزرگ را به سرعت، هدف قرار دهد.

معایب حذف موهای زائد با لیزر IPL:

در حالی که دستگاه ‌های IPL نسبت به سایر دستگاه ‌های لیزری برای طیف وسیع‌تری از انواع پوست قابل تنظیم‌تر و تایید شده‌تر هستند، اما به اندازه همتایان Nd:YAG خود مؤثر نیستند. علاوه بر این، درمان‌های حذف موهای زائد IPL برای پوست‌هایی که در معرض آفتاب قرار دارند، توصیه نمی‌شوند، زیرا IPL ممکن است باعث تشدید هیپرپیگمانتاسیون شود.

دستگاه لیزر IPL برای موارد زیر ایده آل است: 

دستگاه های IPL برای افرادی که کاندیدای خوبی برای حذف موهای زائد با لیزر سنتی نیستند ایده آل است، IPL روی موهای تیره با پوست روشن بهترین تاثیر را دارد اما درمان ها را می توان برای طیف وسیعی از انواع پوست و مو اعمال کرد، ایده آل برای درمان مناطق بزرگتر.

لیزر موهای زائد در ایران

بهترین راه برای اینکه بدانید کدام دستگاه لیزر، بهترین لیزر موهای زائد را به شما ارائه می دهد، برنامه ریزی یک مشاوره رایگان با متخصصان رفع موهای زائد در کلینیک لیزر مو های زائد پارسی در اصفهان است. کلینیک لیزر مو های زائد پارسی به‌عنوان برترین کلینیک لیزر اصفهان، ارائه‌دهنده خدمات زیبایی و لیزر موهای زائد با دستگاه الکس نابلکس ۲۰۲۳ است و می‌تواند به شما کمک کند تا دریابید کدام دستگاه بهترین نتایج را به شما ارائه می‌دهد.

Exit mobile version