هرموکا

هرآنچه درباره آموزش شنا برای کودکان باید بدانیم: راهنمایی برای مادران و پدران

آموزش شنا برای کودکان ۶ ماه تا ۲ سال، نکات مهم در ثبت نام کلاس شنای کودکان ۲ تا ۳ سال، هرانچه درباره آموزش شنا برای کودکان ۴ تا ۵ سال باید بدانیم 

آموزش شنا برای کودکان یکی از مهارت‌های مهمی است که ضمن تقویت اعتماد به نفس، به کودکان جسارت می دهد از آب لذت ببرند اما نکته مهم در این آموزش، دارا بودن تجربه و مهارت با توجه به ویژگی‌های سنی و توانایی‌های کودکان است. در این مقاله از مجله سلامتی و زیبایی هرموکا، ضمن بیان نیازمندی ها و نقاط مبهم در آموزش شنای کودکان، توصیه‌ها و راهنمایی‌های تخصصی حاصل سالها آموزش شنا برای کودکان از سن ۶ ماه تا ۵ سال می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: دویدن در آب + فواید و تاثیرات آن بر بدن + نحوه انجام

بهترین سن برای آموزش شنا در کودکان

بهترین سن برای آموزش شنا در کودکان از وقتی شروع می شود که آنها علایقی به آب و فعالیت‌های مرتبط با آب بازی نشان می‌دهند که از نقطه نظر روانی و جسمی، آمادگی‌ لازم برای شنا شناخته می‌شود. این علاقه و آمادگی ممکن است از اشتیاق کودک برای آب بازی، ماندن در وان حمام یا شرکت در فعالیت‌های آبی مشخص گردد. اگر کودک به این فعالیت‌ها علاقه نشان می دهد، توصیه می شود آموزش شنا را زیر نظر یک مربی متخصص و با رعایت مراقبت‌های لازم آغاز فرمایید. نظارت و آموزش توسط مربی، بسیار اهمیت دارد زیرا غرق شدن کودک در آب یکی از عواقب انتخاب نادرست مربی شنا خواهد بود.

علاوه بر این، حضور و توجه والدین به کودک در زمان آموزش شنا، باعث افزایش اعتماد به نفس و دلگرمی او خواهد شد زیرا آموزش شنای مادر و فرزند این حس را به کوک القا می کند که جای هیچ نگرانی نیست. 

بیشتر بخوانید: پیلاتس چیست + برنامه تمرینی

کلاس‌های آموزش شنا به کودکان ۶ ماه تا ۲ سال

در این دوره از رشد، کلاس‌های آموزش شنا برای کودکان بسیار حساس تر و مهم است. از سن ۶ ماه تا ۲ سال، کودکان هنوز قدرت کنترل حرکات خود را ندارند، بنابراین توصیه می شود یکی از والدین یا ناجی در حوضچه استخر حضور داشته باشند. متدهای به روز در برگزاری کلاس شنا زیر ۲ سال، معمولاً استفاده از روش‌های بازی‌آموزی است.

در کلاس های آموزشی شنای این سن، با تکنیک‌های مناسب به کودکان آموزش داده می‌شود که چگونه به آب وارد یا خارج شوند. از متداول ترین بازی های آموزش شنی کودک می توان به مهارت‌هایی مانند حباب درست کردن، گام برداشتن، غوطه‌وری در آب و به عقب رفتن در کلاس ها اشاره نمود.

 از جمله مهمترین نکاتی که در کلاس آموزش شنا به کودکان زیر ۲ سال باید آموخته شود، اصول ایمنی در آب است.

نکات ثبت نام کلاس‌های شنا برای کودکان ۲ تا ۳ سال

کلاس‌های آموزش شنا برای کودکان ۲ تا ۳ سال از این لحاظ با رده سنی قبلی خود متفاوت است که معمولا کودکان در این سن، شیطنت بیشتری دارند. کودکان در  سن ۲ تا ۳ سال، بیشتر به دنیای اطراف خود  توجه می‌کنند و کنجکاوتر هستند. از این رو، در کلاس‌های آموزش شنا برای گروه سنی ۲ تا ۳ سال، تکنیک های آموزشی و بازی‌درمانی باید بیشتر در جهت جلب توجه کودکان و تقویت حرکات آن‌ها  تمرکز یابند.

 والدینو ناجیان باید با نظارت دقیق تری نسبت به دیگر رده های سنی در محل باشند و به حرکات کودکان دقت کرده و به آن‌ها کمک کنند تا مهارت‌های ابتدایی شنا را درک کنند. در آموزش شنای کودکان ۳ سال، آموزش مهارت‌های شنا مانند حرکات دست و پا، حباب زدن زیر آب و آموزش  حرفه ای تر مفاهیم ایمنی در آب از جمله اهداف اصلی دوره شنا است.

بیشتر بخوانید: ورزش پیلاتس برای چی خوبه؟ فواید پیلاتس برای لاغری و اعصاب

کلاس‌های آموزش شنا برای کودکان ۳ تا ۴ سال

در  سنین ۳ تا ۴ سال، کودکان قادر به انجام بسیاری از حرکات شنا هستند. زیرا با  پیشرفت فیزیکی و  بهبود در توسعه مهارت‌های خود، می توانند به تنهایی بدون کمک والدین حرکات را درک کنند. اما همچنان بهتر است علاوه بر مربیان آموزش شنای کودکان، ناجیان نیز در محل حضور داشته و برای آموزش بهتر است نظارت و مراقبت  ناجیان و والدین از دور وجود داشته باشد.

در دوره های آموزش شنا ۳ تا ۴ سال،  تقویت مهارت‌های پرش و شیرجه و باقی‌ماندن بر روی آب (به اصطلاح خوابیدن روی آب) توجه می شود و کودکان با استفاده از تمرینات مناسب زیر نظر مربی ، مهارت‌های شنای خود را تقویت می‌کنند.

کلاس‌های آموزش شنا برای کودکان ۴ تا ۵ سال

در کلاس های آموزش شنای ۴ تا ۵ سال، کودکان بهتر است کودکان به طور کامل با محیط آب آشنا شده باشند و از آب ترس نداشته باشند و حتی به آن عادت کرده باشند. کلاس‌های شنا برای گروه سنی چهار تا پنج سال مدرسه شنای اصفهان نسیم شامل جلسات هفتگی بسته به نیاز شناآموز است. در این کلاس‌های شنا، کودکان به تقویت مهارت‌های شیرجه و یادگیری شنا با استفاده از حرکات دست و پای تخصصی تر مانند پروانه و قورباغه است. 

نکته مهم در کلاس‌های آموزش شنای کودکان ۴ تا ۵ سال؛ کمک به کودکان برای شنا در اب و تقویت اعتماد به نفس آنها است که با تکرار و تمرین، و کسب تجربه است تا مهارت‌های خود را بهبود دهند.

بهترین روش آموزش شنا به کودکان

بیشتر بخوانید: چرا کلینیک های زیبایی باید به دنبال خرید دستگاه لاغری باشند؟

نکات مهم در ثبت نام کلاس شنای کودکان (قابل توجه والدین)

۱. انتخاب کلاس مناسب: والدین باید کلاسی را برای اموزش شنا انتخاب کنند که با روحیه، نیازها و ویژگی‌های کودکان شان سازگار باشد.

۲. توجه به ایمنی: ایمنی کودکان در هنگام شنا در آب بسیار مهم است. باید اطمینان پیدا کرد که کلاس‌ها بامتد به روز و با تجهیزات ایمنی مناسب برگزار می‌شوند.

۳. تشویق و حمایت والدین: حضور والدین و تشویق آن‌ها؛بسیار در امر آموزش تاثیرگذار است و به کودکان اعتماد به نفس می دهند تا حرکات جدید را  در آب یاد بگیرند.

۴. پیگیری پیشرفت: بهتر است والدین پیگیر پیشرفت کودکان در کلاس‌های شنا بوده و در صورت نیاز با مربیان مشورت کنند.

نتیجه گیری: کلاس‌های آموزش شنا برای کودکان، فرصتی برای یادگیری و کسب تجربه های جدید است که اگر با دقت و توجه به نیازهای کودکان انجام شود، موجب تقویت مهارت‌های شنا و افزایش اعتماد به نفس شنا در آب می گردد. والدین باید با انتخاب کلاسی متناسب با نیازمندی های کودک، تشویق و حمایت از آن‌ها و پیگیری پیشرفت آن‌ها،  سهم ویژه‌ای در رشد مهارت های آنها داشته باشند.

بیشتر بخوانید: آیا ورزش پیلاتس برای دیسک کمر ضرر دارد؟

خلاصه 

کلاس‌های آموزش شنا برای کودکان از سن ۶ ماه تا ۵ سال، فرصتی ارزشمند را برای یادگیری و تجربه در آب فراهم می‌کنند. این کلاس‌ها باید با توجه به ویژگی‌های سنی و توانایی‌های کودکان و تامین ایمنی صددرصدی برگزار شوند. در دوره‌های مختلف، از طریق بازی‌ها و تمرینات آموزشی، کودکان با مهارت‌های ابتدایی شنا آشنا می‌شوند و اعتماد به نفس خود را در آب تقویت می‌کنند. والدین نیز باید به انتخاب کلاس مناسب، ایمنی کودکان، تشویق و حمایت از آن‌ها، و پیگیری پیشرفت آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند.اکادمی شنای نسیم اصفهان یکی از معروف ترین مدرسه های آموزش شنای کودکان در اصفهان است که با دارا بودن تیم بازی درمان و رواندرمانگر کودکان ، می تواند محیطی امن 

بیشتر بخوانید: سی ام اس ایران راه‌حلی ایده‌آل برای طراحی سایت ورزشی و حمل و نقل شما

Exit mobile version