هرموکا

کمبود کدام ویتامین باعث پف چشم میشود؟ {رفع پف چشم با تغذیه}

کمبود کدام ویتامین باعث پف زیر چشم میشود؟ کمبود ویتامین های K یا B12 یکی از دلایل اصلی پف کردن چشم است. برای دریافت تمام ویتامین ها و مواد معدنی، میوه ها و سبزیجات زیادی را به همراه آب فراوان در رژیم غذایی خود بگنجانید. مصرف نمک خود را کاهش دهید. سیگار کشیدن برای سلامتی مضر است و همچنین می تواند باعث گودی زیر چشم و پف کردگی یا ورم دور چشم شود.

در این مقاله از مجله سلامتی و زیبایی هرموکا با ما همراه باشید تا به طور مفصل در ارتباط با اینکه کمبود کدام ویتامین ها باعث پف زیر چشم میشود، صحبت کنیم.

بیشتر بخوانید: پف زیر چشم نشانه چیست و چه علتی دارد؟

برای کاهش پف چشم از چه ویتامینی استفاده کنیم؟

ویتامین ای E منبع عالی و سرشار از مواد معدنی بوده و با چین و چروک، پف زیر چشم مبارزه می کند. یک کاسه آب سرد بردارید و چند قطره روغن خالص ویتامین E را به آن اضافه کنید. خوب ماساژ دهید. سپس دو پد چشم نخی تمیز را زیر چشم آغشته کنید.

ویتامین برای پف زیر چشم

همچنین، استفاده از روغن ویتامین E و روغن بادام در کنار هم در ناحیه زیر چشم به دلیل ترکیبی از خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی که این دو روغن دارند، می تواند به روشن شدن سیاهی دور چشم و کاهش پف زیر چشم کمک کند.

کافئین، عصاره چای سبز و آنتی اکسیدان هایی از جمله رزماری و ویتامین های C و E به انقباض عروق خونی برای کاهش تورم کمک می کند.

بیشتر بخوانید: برای کلاژن سازی پوست چی بخوریم؟

ویتامین سی C پف زیر چشم را از بین می برد؟

سرم ویتامین C صورت و چشم با اسید هیالورونیک تمام علائم قابل مشاهده پیری در اطراف نواحی ظریف چشم را هدف قرار می دهد و به کاهش ظاهر حلقه های تیره، پف چشم ها و آبرسانی به پوست کمک می کند.

سیاهی دور چشم کودکان کمبود چه ویتامینی است؟

کمبود ویتامین A می تواند علت اصلی تشکیل حلقه های سیاه در اطراف و زیر چشم کودکان دلبند شما باشد. رعایت این نکته از اهمیت بسیاری برخوردار بوده که از عادات غذایی روزانه کودک خود به خوبی آگاه باشید. زیرا این روش تنها راه برای اطمینان از خوردن میوه و سبزیجات کافی کودکا بوده که نه تنها سرشار از ویتامین A هستند، بلکه حاوی سایر مواد مغذی ضروری نیز می باشند.

بیشتر بخوانید: درمان خستگی چشم و معرفی روشهای پیشگیری از خستگی چشم ها

تاثیر تغذیه و مواد خوراکی بر پف زیر چشم

چشمان شما ممکن است به دلایل زیادی پف کند، کمبود خواب، مصرف الکل بیش از حد، آلرژی به گرد و غبار یا حتی استرس، اما قطعاً این چیزی نیست که بخواهید با آن مقابله کنید. این حالت می تواند شما را خسته و فرسوده دهد و طراوت را از چهره شما بگیرد. در اینجا لیستی از موادی تهیه کردیم که می توانید به راحتی در آشپزخانه خود پیدا کرده و به شما کمک می کند تا به طور طبیعی از شر پف چشم خلاص شوید. ساده ترین راه برای خلاص شدن از شر پف چشم نوشیدن مقدار زیادی آب و هیدراته نگه داشتن خود است، همچنین این غذاها برای از بین بردن پف زیر چشم در خانه کمک کننده هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین ویتامین برای کلاژن سازی

خیار

یک برش خیار سرد و یخی (داخل فریزر بگذارید) را روی چشمان خود قرار دهید و اجازه بدهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. این یک راه عالی برای طراوت چشم های پف کرده و خسته است.

Typically, it’s best to leave chilled cucumber on eyes for around 10-15 minutes to help with de-puffing. Once the cucumber is no longer cold, it’s probably about time to toss the slices.

به طور معمول، بهتر است خیار سرد شده را حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی چشم بگذارید تا به رفع پف کردن کمک کند. هنگامی که خیار دیگر سرد نیست، احتمالاً زمان آن رسیده است که برش ها را بریزید.

lorealparisusa.com

اگر با حلقه های تیره زیر چشم سروکار دارید، خیار را به عنوان اولین خط دفاعی شما توصیه نمی کنیم. آنها برای تازه کردن سریع ناحیه چشم شما بهتر هستند. در مورد دایره های تیره، باید به این ناحیه توجه مداوم بیشتری داشته باشید، و ما حدس می زنیم که هر روز برش های خیار نپوشید. برای رفع سیاهی زیر چشم در روز، بهترین کرم های دور چشم ما را برای حلقه های تیره زیر چشم بخوانید.

جعفری

اگر مرتباً چشم‌ هایتان پف می‌ کند، جعفری بیشتری بخورید. جعفری به حمایت از کلیه ها کمک کرده تا مایعات اضافی را از بدن خارج کنند. آنها را در سالاد و سوپ خود بریزید و از طعم با طراوت آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: جوانسازی پوست چیست و چه روشیهایی دارد؟

جو دوسر

جو را به وعده غذایی صبح خود اضافه کنید و مطمئن شوید که فیبر کافی از آن و سایر سبزیجات هر روز دریافت می کنید. یکی از دلایل پف‌ کردن چشم‌ ها یا تیرگی های چشم می‌تواند یبوست باشد و فیبر موجود در جو دوسر برای کاهش حرکات روده شما عالی است.

چای کیسه ای

چای حاوی تانن است که به عنوان یک ادرار آور ملایم عمل می کند و به خلاص شدن از شر پف چشم کمک می کند. چای کیسه ای به عنوان یک درمان طبیعی برای سال ها توسط مادربزرگ ها و مادران ما استفاده شده است. دو عدد چای کیسه‌ ای را در آب گرم خیس کنید و سپس آن‌ها را برای چند دقیقه سرد کنید و سپس روی چشم‌های خود بمالید.

بیشتر بخوانید: درمان بیماریهای چشم : معرفی ۸ روش جدید بدون جراحی

آووکادو

چند برش آووکادو را زیر چشمان خود قرار دهید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بمانند. آووکادو به خلاص شدن از شر سیاهی و کیسه های دور چشم کمک می کند.

بیشتر بخوانید: بوتاکس چیست؟ مزایا و عوارض + هزینه

بادام ها

خمیر بادام و شیر نیز برای چشمان شما بسیار تسکین دهنده است. می تواند به روشن شدن حلقه های سیاه شما کمک کند و می تواند برای چشم ها بسیار آرامش بخش باشد.

Exit mobile version