هرموکا

بهترین ویتامین برای کلاژن سازی پوست چیست؟ ۴ ویتامین مقوی

بهترین ویتامین برای کلاژن سازی پوست چیست ؟ ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی و همچنین نقش مهمی در تولید کلاژن دارد. بنابراین، مصرف ویتامین C به عنوان یکی از بهترین ویتامین ها برای کلاژن سازی پوست است. همچنین، ویتامین E نیز به عنوان یک آنتی اکسیدان مهم برای حفظ سلامت پوست و جلوگیری از پیری زودرس پوست مفید است. در مجله زیبایی و سلامتی هرموکا به بررسی کامل این موضوع می پردازیم.

The primary vitamins you should look for are Vitamin A and B3. Vitamin A, also known as retinoids, help clear acne as they help regulate skin cell turnover, which prevents pores from clogging.

ویتامین های اولیه ای که باید به دنبال آن باشید ویتامین A و B3 هستند. ویتامین A، همچنین به عنوان رتینوئید شناخته می شود، به پاکسازی پوست و کلاژن سازی کمک می کند، زیرا باعث تنظیم گردش سلولی پوست شده که از مسدود شدن منافذ جلوگیری می کند. دومین عامل کلیدی ویتامین B3 است زیرا دارای خواص ضد التهابی است و می تواند به کاهش تولید روغن کمک کند.

https://blackhealthmatters.com/top-10-vitamins-that-support-clear-skin

کلاژن سازی پوست چیست؟

کلاژن سازی پوست عملی است که با استفاده از موادی مانند ویتامین C، پروتئین ها و آمینو اسیدها، تولید کلاژن در پوست افزایش می‌ یابد. کلاژن یک پروتئین حیاتی است که در ساختار پوست، مو، ناخن و بافت های دیگر بدن وجود دارد. با افزایش تولید کلاژن، پوست بهتر و سالم‌ تر می‌شود و علائم پیری زودرس کاهش می‌ یابد.

بیشتر بخوانید: کمبود چه ویتامینی باعث جویدن ناخن میشود؟

بهترین ویتامین ها برای کلاژن سازی پوست کدامند؟

به منظور بهترین ویتامین برای کلاژن سازی پوست ، مراقبت از پوست باید بخشی ضروری از روتین سلامتی پوست شما باشد. به هر حال پوست بزرگترین قسمت از اندام بدن شماست.

اولین کاری که اکثر متخصصان سلامت به شما می گویند برای حفظ سلامت پوست خود انجام دهید این است که از قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر ماوراء بنفش (UV) خورشید را جلوگیری کنید و زمانی که در معرض نور خورشید هستید از کرم ضد آفتاب محافظ استفاده کنید.

اما خورشید همیشه هم برای پوست ضرر ندارد. فقط ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار گرفتن در معرض روزانه به تولید ویتامین D در سراسر پوست کمک می کند. ویتامین D به همراه ویتامین های C، E و K یکی از بهترین ویتامین ها برای پوست شما است.

بیشتر بخوانید: اندوتاین چیست؟ لیفت صورت با اندوتاین

عکس ویتامین برای کلاژن سازی پوست

اطمینان از دریافت ویتامین های کافی می تواند پوست شما را سالم و جوان نگه دارد. این می تواند به کاهش در موارد زیر ترجمه شود:

ویتامین های ضروری پوست به شکل مکمل در دسترس هستند، اما در محصولات مراقبت از پوست نیز یافت می شوند. در مورد این چهار ویتامین ضروری و چگونگی کمک به شما در دستیابی به سلامت پوست بیشتر بدانید.

بیشتر بخوانید: برای کلاژن سازی پوست چی بخوریم؟

ویتامین دی D

ویتامین D اغلب زمانی ساخته می شود که نور خورشید توسط پوست شما جذب شود. وقتی این اتفاق می افتد، کلسترول به ویتامین D تبدیل می شود. سپس ویتامین D توسط کبد و کلیه‌ها جذب شده و برای کمک به ایجاد سلول‌ های سالم به سراسر بدن منتقل می‌شود. این شامل پوست می شود، جایی که ویتامین D نقش مهمی در رنگ پوست دارد. حتی ممکن است به درمان پسوریازیس کمک کند.

کلسیتریول یک نسخه مصنوعی از نوعی ویتامین D است که انسان به طور طبیعی تولید می کند. کلسیتریول یک کرم موضعی بوده که در درمان افراد مبتلا به پسوریازیس موثر بوده است. طبق آمار پزشکی، استفاده از کلسیتریول میزان التهاب و تحریک پوست را در افراد مبتلا به پسوریازیس کاهش می دهد و عوارض جانبی کمی ایجاد می کند.

شما می توانید مصرف ویتامین دی D خود را با موارد زیر افزایش دهید:

بیشتر بخوانید: جوانسازی پوست چیست؟ معرفی انواع روش ها

ویتامین سی C

یکی از بهترین ویتامین برای کلاژن سازی پوست ویتامین C است که در سطوح بالایی در اپیدرم (لایه بیرونی پوست) و همچنین درم (لایه داخلی پوست) یافت می شود. خواص ضد سرطان (آنتی اکسیدان) و نقش آن در تولید کلاژن به حفظ سلامت پوست شما کمک می کند. به همین دلیل است که ویتامین C یکی از مواد اصلی موجود در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست برای ضد پیری و کلاژن سازی است.

مصرف خوراکی ویتامین C می‌تواند اثربخشی ضد آفتاب‌هایی را که برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر UV خورشید اعمال می‌شود، افزایش دهد. این کار را با کاهش آسیب سلولی و کمک به روند بهبود زخم های بدن انجام می دهد. ویتامین C همچنین به دلیل نقش حیاتی آن در سنتز کلاژن طبیعی بدن می تواند به دفع علائم پیری کمک کند. به بهبود پوست آسیب دیده کمک می کند و در برخی موارد ظاهر چین و چروک را کاهش می دهد. مصرف کافی ویتامین C نیز می تواند به ترمیم و جلوگیری از خشکی پوست کمک کند.

به دلیل شیوع ویتامین C در محصولات بدون نسخه، مکمل های غذایی و غذاهایی که می خوریم، کمبود این ماده مغذی نادر است. توصیه می شود ۷۵-۱۲۰ میلی گرم در روز برای بزرگسالان. اگر متوجه شدید که ویتامین C کافی در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید، می توانید از موارد زیر استفاده کنید:

به دنبال درمان های ضد پیری پوست با ویتامین C برای درمان خشکی، قرمزی، چین و چروک و لکه های پیری باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین ماسک آبرسان صورت چیست

ویتامین ای E

ویتامین E نیز مانند ویتامین C یک آنتی اکسیدان است. عملکرد اصلی آن در مراقبت از پوست محافظت در برابر آسیب های خورشید است. ویتامین E وقتی روی پوست استفاده می شود، نور مضر UV خورشید را جذب می کند. محافظت از نور به توانایی بدن در به حداقل رساندن آسیب ناشی از اشعه UV اشاره دارد. این می تواند به جلوگیری از لکه های تیره و چین و چروک کمک کند.

به طور معمول، بدن ویتامین E را از طریق سبوم تولید می کند، ماده ای روغنی که از منافذ پوست ساطع می شود. در تعادل مناسب، سبوم به حفظ حالت پوست کمک می کند و از خشکی آن جلوگیری می کند. اگر پوست خشکی دارید، ویتامین E احتمالا می تواند به مقابله با کمبود سبوم کمک کند. ویتامین E همچنین به درمان التهاب پوست کمک می کند.

در حالی که ویتامین E در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست موجود است، مشکل این است که می‌توان با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، اثرات آن را به حداقل رساند. دریافت ویتامین E کافی در رژیم غذایی ترجیح داده می شود. بیشتر بزرگسالان به حدود ۱۵ میلی گرم ویتامین E در روز نیاز دارند. شما می توانید با مصرف موارد زیر میزان مصرف خود را افزایش دهید:

بیشتر بخوانید: درمان جوش صورت با ماسک عسل و آبلیمو

ویتامین کا K

ویتامین K برای کمک به فرآیند لخته شدن خون در بدن ضروری است، که به بدن کمک می کند تا زخم ها، کبودی ها و نواحی تحت تاثیر جراحی را التیام بخشد. همچنین تصور می شود که عملکردهای اساسی ویتامین K به برخی بیماری های پوستی کمک می کند، مانند:

ویتامین K را می توان در بسیاری از کرم های موضعی مختلف برای پوست یافت شده و همچنین می تواند به درمان انواع بیماری های پوستی کمک کند. پزشکان اغلب از کرم های حاوی ویتامین K برای بیمارانی که به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته اند استفاده می کنند تا به کاهش تورم و کبودی کمک کنند. این ممکن است به سرعت بخشیدن به بهبود پوست کمک کند. با این حال، تحقیقات در مورد اثرات ویتامین K بر روی پوست نسبت به ویتامین E و C محدودتر است.

بزرگسالان بین ۹۰ تا ۱۲۰ میکروگرم در روز نیاز دارند. می توانید با خوردن غذاهای زیر میزان مصرف خود را افزایش دهید:

بیشتر بخوانید: آبرسانی پوست چیست و چگونه انجام میشود؟

بهترین کلاژن سازی طبیعی برای پوست و مو چیست؟

کلاژن دریایی بهترین مکمل کلاژن ساز طبیعی برای پوست محسوب می شود، زیرا به راحتی توسط بدن جذب شده و نشان داده است که سلامت پوست، سلامت مفاصل و سلامت کلی را بهبود می بخشد.

همچنین آبگوشت استخوان گاو یکی از منابع اصلی کلاژن در بازار است. و اگر به دنبال کلاژن ساز طبیعی بیشتری هستید (نوعی از کلاژن که نقش مهمی در سلامت پوست، مو و ناخن ایفا می کند)، آبگوشت استخوان گاو گزینه مناسبی است زیرا منبع عالی کلاژن نوع اول است.

Exit mobile version