هرموکا

آشنایی با مزایای لیزر موهای زائد صورت

امروزه روش های مختلفی برای از بین بردن و کاهش موهای زائد بدن و صورت ارائه شده است اما همچنان برخی از افراد از روش های گذشته مانند اپیلاسیون، وکس، تیغ و … استفاده می کنند. یکی از بهترین و نوین ترین روش های کاهش و از بین بردن موهای زائد، استفاده از تکنولوژی لیزر است چرا که این روش می تواند تاثیری ۷۰ الی ۹۰ درصدی در کاهش موهای زائد داشته باشد و نیاز شما به اصلاح کردن صورت را بسیار کاهش دهد.

عملکرد لیزر موهای زائد صورت بدین صورت است که اپراتور با متمرکز کردن اشعه لیزر بر روی فولیکول های مو، منجر به آسیب دیدن آن ها می شود و در نهایت رشد این فولیکول ها کاهش پیدا می کند و با مرور زمان این فرآیند رشد به صورت کامل توقف پیدا می کند.

با ما در این مطلب همراه باشید تا با مهم ترین مزیت ها و عوارض لیزر موهای زائد صورت آشنا شوید. لازم به ذکر است که در این مطلب به بررسی مراقبت های قبل و بعد از لیزر صورت می پردازیم تا شما بتوانید با رعایت این نکات مراقبتی از کسب نتیجه مطلوب اطمینان حاصل کنید.

معرفی لیزر موهای زائد صورت

یکی از موثر ترین روش هایی که امروزه برای کاهش و از بین بردن موهای زائد در بدن و صورت معرفی شده است، تکنولوژی لیزر است که در این فرآیند از اشعه لیزر متمرکز بر روی فولیکول های مو استفاده می شود. یکی از مهم ترین نکاتی که درباره لیزر موهای زائد در صورت باید در نظر داشته باشید این است که به دلیل حساس بودن پوست صورت، شما باید توجه بسیار ویژه ای به نکات مراقبتی و بهداشتی داشته باشید و از رعایت این نکات توسط اپراتور لیزر نیز اطمینان حاصل کنید.

عموما لیزر صورت در نواحی چانه، لب بالا و اطراف گونه مورد استفاده قرار می گیرد و باید در نظر داشته باشید که پس از اتمام دوره لیزر شما دیگر نیازی به انجام اصلاح و اپیلاسیون نخواهید داشت. لازم به ذکر است که استفاده از لیزر موهای زائد برخلاف دیگر روش های کاهش موهای زائد صورت و بدن مشکلاتی مانند بثورات پوستی و رشد موهای زیر پوستی را به همراه نخواهد داشت و در نتیجه این روش منجر به صاف و یکدست شدن پوست شما پس از فرآیند کاهش موهای زائد می شود.

یکی از نکات جالب درباره تکنولوژی لیزر این است که این تکنولوژی نه تنها برای کابرد هایی مانند از بین بردن موهای زائد و حتی پاک کردن تتوهای دائمی استفاده می شود، بلکه در فرآیند هایی مانند درمان مشکلات پوستی توسط متخصص پوست رشت نیز مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند منجر به بهبود وضعیت پوست و از بین بردن مشکلات پوستی مانند لکه ها و حتی پیری پوست شود.

بررسی مزایا و معایب لیزر موهای زائد صورت

در این قسمت به بررسی اصلی ترین مزیت های این روش از بین بردن موهای زائد می پردازیم چرا که این مزیت ها از اصلی ترین دلایلی هستند که منجر به محبوبیت این روش درمیان افراد شده اند اما باید در نظر داشته باشید که تمام فرآیند های زیبایی و درمانی ممکن است دارای عوارضی باشند که آشنایی با آن ها می تواند از شدید شدن مشکلات و عارضه ها جلوگیری کند.

مزیت های لیزر موی زائد صورت عبارتند از:

  1. کاهش موهای زائد به صورت دائمی. 
  2. افزایش لطافت و یکدستی پوست. 
  3. فرآیندی بدون درد و احساس ناراحتی. 
  4. کاهش ایجاد موهای زیر پوستی. 

معایب و عوارض لیزر موی زائد صورت عبارتند از:

  1. قرمزی و تورم پس از جلسات لیزر. 
  2. حساسیت به نور آفتاب پس از جلسات. 
  3. جوش و اسکار درصورتی که فرآیند به شکل صحیح انجام نشود. 

چه کسانی مناسب لیزر موهای زائد صورت نیستند؟

چه کسانی مناسب لیزر موهای زائد صورت نیستند؟

یکی از مهم ترین نکاتی که درباره تمام عمل ها و فرآیند های زیبایی از جمله لیزر موهای زائد در رشت باید در نظر داشته باشید این است که بسیاری از افراد با توجه به شرایط سلامتی و فیزیکی خود مناسب انجام این عمل های زیبایی نیستند. برای مثال ضخامت و رنگ مو یکی از عوامل مهم در فرآیند لیزر و میزان تاثیر پذیری آن است و در نتیجه افرادی که دارای موهای کرکی هستند برای این روش مناسب نیستند.

در ادامه به بررسی شرایطی می پردازیم که در صورت دارا بودن هر یک از این شرایط، شما دیگر کاندید مناسبی برای انجام لیزر موهای زائد صورت نخواهید بود.

  1. افرادی که داروهای حاوی طلا و ماینوکسیدیل مصرف می کنند. 
  2. افرادی که به اگزما مبتلا هستند. 
  3. عدم وجود جوش یا تاول فعال بر روی پوست. 
  4. افرادی که به لوپوس و یا پسوریازیس مبتلا هستند. 
  5. خانم های باردار و خانم هایی که در دوران شیردهی قرار دارند. 
  6. افرادی که از حمام آفتاب و یا سولاریوم استفاده کرده اند. 
  7. افرادی که سابقه کلویید دارند. 

مراقبت های پیش از لیزر صورت

رعایت نکات مراقبتی پیش از لیزر موهای زائد صورت می تواند به شما کمک کند تا احتمال بروز و یا تشدید شدن عوارض این روش کاهش موهای زائد را به حداقل برسانید و در نتیجه شما باید توجه ویژه ای نسبت به این نکات مراقبتی داشته باشید که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

  1. مطلع ساختن پزشک درصورت ابتلا به بیماری های پوستی. 
  2. مطلع ساختن پزشک درصورتی که برای مدت طولانی داروی خاصی را مصرف می کنید. 
  3. درصورتی که اختلالات هورمونی دارید، پس از درمان اختلال برای لیزر اقدام کنید. 
  4. عدم استفاده از کرم مو بر برای از بین بردن موهای زائد. 
  5. عدم استفاده از لوازم آرایشی در روز لیزر. 
  6. اصلاح صورت پیش از جلسه لیزر. 
  7. درصورتی که در دوران قاعدگی هستید، پس از این دوره برای لیزر اقدام کنید. 
  8. مصرف دارو هایی تجویزی پزشک سر وقت. 
  9. استفاده از محافظ چشم یا عینک برای لیزر صورت. 
  10. اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید. 
  11. خودداری از برنزه کردن پوست به مدت ۴ هفته پیش از جلسه لیزر. 
  12. عدم استفاده از وکس پیش از جلسه لیزر. 

آشنایی با مراقبت های پس از لیزر موهای زائد صورت

رعایت نکات مراقبتی پس از لیزر موهای زائد بدن و صورت می توانند در نتیجه درمان موثر باشند و منجر به کسب نتیجه مطلوب شما از درمان شوند در نتیجه رعایت این نکات از اهمیت بسیاری برخوردار هستند.

  1. استفاده از کرم ضد آفتاب. 
  2. عدم استفاده از محصولات آرایشی به مدت ۲۴ ساعت. 
  3. عدم حمام کردن با آب داغ به مدت یک هفته. 
  4. عدم انجام فعالیت های سنگین به مدت دو ساعت. 
Exit mobile version