Site icon هرموکا

درمان فوری “شب ادراری در کودکان”؛ از سن کم تا نوجوانی

عکس شب ادراری در کودکان

شب ادراری در کودکان یا اختلال تشدید دهنده شبانه ادرار، مشکلی است که بیشتر در کودکان رخ می دهد و ممکن است به علت عوامل فیزیکی یا روانی باشد. برای درمان این مشکل، ابتدا باید علت آن را تشخیص داد. در بعضی موارد، تغییرات در رژیم غذایی و آب نوشیدن در ساعات آخر شب ممکن است به کاهش این مشکل کمک کند. همچنین، تمرینات کمر و مثانه نیز می توانند به بهبود شرایط کودک کمک کنند. 

در صورتی که علت شب ادراری کودکان روانی باشد، بهتر است با یک روانشناس یا مشاور صحبت کنید. در بعضی موارد، داروهای خاص نیز برای درمان شب ادراری استفاده می شود. برای درمان شب ادراری کودکان، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

در این مقاله از مجله سلامتی و خبری هرموکا به بررسی تمام جنبه های این عارضه می پردازیم.

بیشتر بخوانید: مشاوره کودکان چگونه است و چرا به آن نیاز دارند؟

شب ادراری چیست؟

شب ادراری زمانی است که کودکانی که به اندازه کافی بزرگ بوده و دیگر پوشک نمی شوند، توانایی کنترل مثانه و ادرار خود را ندارند. این عارضه یک مشکل رایج در کودکان به خصوص کودکان زیر ۶ سال است.

علت شب ادراری کودکان چیست؟

پزشکان به طور قطع نمی دانند که چه چیزی باعث شب ادراری می شود یا چرا آن خود به خود متوقف می شود. اما اغلب بخشی طبیعی از رشد است و بچه ها معمولاً از آن مرحله گذر می کنند. این بیماری در کودکان کم سن شایع تر است، اما می تواند تا سال های نوجوانی ادامه یابد. اغلب اوقات، شب ادراری نشانه ای از مسائل پزشکی یا عاطفی عمیق می تواند باشد.

یک باور احتمالی وجود داشته که می گوید اگر پدر و مادر هر دو در کودکی رختخواب را خیس کنند، به احتمال زیاد فرزندشان این کار را خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: آروغ زدن نوزادان در خواب نشانه چیست و چه علتی دارد؟

پیشگیری از این عارضه

برای پیشگیری از شب ادراری کودکان، می توانید این راهکارها را امتحان کنید:

بیشتر بخوانید: مقعد بسته یا آنوس بسته در نوزادان

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

شب ادراری در کودکان که به طور ناگهانی شروع شده و یا با علائم دیگری اتفاق می افتد می تواند نشانه یک بیماری پزشکی باشد، بنابراین با پزشک خود مشورت کنید.

Bedwetting that begins suddenly or happens with other symptoms can be a sign of another medical condition, so talk with your doctor.

https://kidshealth.org/

پزشک ممکن است علائم عفونت دستگاه ادراری (UTI)، یبوست، مشکلات مثانه، دیابت یا استرس شدید را بررسی کند.

اگر فرزند شما هر یک از موارد زیر را تجربه میکند، حتما به پزشک مراجعه کنید:

همچنین به پزشک اطلاع دهید که آیا کودک شما تحت استرس زیادی است، آیا از این وضعیت احساس ناامیدی می کنید یا می توانید از کمکی استفاده کنید. در این میان، حمایت و صبر شما می‌تواند کمک زیادی به فرزندتان کند تا احساس بهتری نسبت به شب ادراری داشته باشد و بر آن غلبه کند.

بیشتر بخوانید: دانستنی های نوزاد و کودک

روشهای درمان فوری شب ادراری در کودکان

برای درمان شب ادراری در کودکان، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

Exit mobile version