Site icon هرموکا

آیا خوردن ناخن باعث سرطان یا مرگ میشود؟

آیا خوردن ناخن باعث سرطان یا مرگ می شود؟

طبق گزارش مرکز بهداشت جهانی تروما یا التهاب مزمن با ایجاد سرطان پوست، در درجه اول سرطان سلول سنگفرشی مرتبط است و در حالی که، همانطور که اکنون می دانیم، ترومای مزمن می تواند ناشی از جویدن شدید ناخن باشد، انواع آسیب ها و شرایط مختلف معمولاً در رخ دادن این اتفاقات مقصر هستند.

جویدن مکرر ناخن‌ها می‌تواند باعث ایجاد برخی از مشکلات کوتاه‌ مدت شود، از جمله: مشکلات دندانی مانند ناهماهنگی و شکستگی دندان‌ها. عفونت های قارچی در بستر ناخن. ایجاد بیماری به طور مثال انگشتان دست باکتری را به دهان شما منتقل می کنند.

بیشتر بخوانید: کمبود چه ویتامینی باعث جویدن ناخن میشود؟

خوردن ناخن باعث سرطان می شود؟

به طور کلی خیر. اگرچه این اتفاق نادر است، اما سرطان پوست، از جمله ملانوم که کشنده ترین شکل سرطان پوست بوده، می تواند در زیر و اطراف ناخن های دست و پا ایجاد شود. که با خوردن یا جویدن ناخن ها به سیستم گوارش فرد منتقل شده و روی بدن او اثر می گذارد.

در حالی که هر کسی ممکن است به ملانوم روی ناخن های خود مبتلا شود، این بیماری در افراد مسن و افراد دارای پوست رنگی شایع تر است.

تاثیر جویدن ناخن روی مغز انسان

شرایط سلامت روان مرتبط با جویدن ناخن می تواند شامل پریشانی شدید عاطفی، افسردگی و اضطراب باشد. جویدن ناخن می‌تواند تأثیرات منفی بر روی مغز داشته باشد. این عادت ممکن است باعث آسیب به بافت‌های نرم در دهان شود و باعث آلودگی و عفونت شود. همچنین، جویدن ناخن می‌تواند باعث آسیب به دندان‌ ها و لثه‌ ها شود و در نتیجه عفونت‌ های دندانی و لثه‌ ای را ایجاد کند. این عادت ممکن است باعث بروز سایر مشکلات دندانی مانند تسویه ناهموار دندان‌ ها، خراشیدگی و شکستگی دندان‌ ها شود. در کل، جویدن ناخن یک عادت نامطلوب است که به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: چطور در ۱۰ روز ناخن هایمان را بلند کنیم؟

آیا خوردن ناخن باعث مرگ می شود؟

نه، خوردن ناخن تنها باعث مرگ نمی‌شود. اما همانطور که گفته شد، این عادت می‌ تواند باعث آسیب به بافت‌ های دهان، دندان‌ها و لثه‌ها شود و عفونت‌ های دندانی و لثه‌ای را ایجاد کند. بنابراین، بهتر است از این عادت خودداری کرده و در صورت نیاز به کمک پزشک متخصص مراجعه کنید.

اگر ناخن‌هایم را بجوم به سرطان پوست مبتلا می‌شوم؟

مطمئناً نه. اکثر افرادی که ناخن های خود را می جوند، نوک ناخن را می جوند که یک قسمت مجزا از خارجی ترین لایه پوست ما (به نام لایه شاخی) است. این لایه پوست به طور کامل از سلول های مرده (پر از پروتئینی به نام کراتین) تشکیل شده است. سلول‌های مرده مرده‌اند و نمی‌توانند سرطانی شوند، بنابراین افراد مضطرب ناخن های خود را میجوند ولی هیچ نوع سرطان پوست نمی گیرند.

Exit mobile version