هرموکا

رابطه وان نایت استند چیست؟ معایب One Night Stand

یک رابطه یک شبه (هم خوابگی یک شبه) یا وان نایت استند (One Night Stand relationship) معمولاً یک برخورد جنسی کوتاه و اتفاقی بین دو نفر است که ممکن است سابقه قبلی یا ارتباط مداوم نداشته باشند. با فقدان وابستگی عاطفی، تعهد یا انتظارات برای ادامه رابطه فراتر از برخورد اولیه مشخص می شود. 

این نوع روابط همراه با مضرات بسیاری بوده و از نظر قانونی، شرعی و انسانی به دور است. رابطه یک شبه اغلب بر لذت جسمانی و ارضای جنسی بدون قصد ایجاد یک ارتباط عاطفی یا عاشقانه عمیق تر متمرکز است. این نوع رابطه موقتی است و ممکن است شامل ارتباط مداوم یا تماس بین شرکای بعد از برخورد نباشد.

در ادامه این مطلب از مجله سلامتی و زیبایی هرموکا با ما همراه باشید تا معایب و تاثیرات این رابطه را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: نشانه های رابطه سمی و ناسالم و روشهای بیرون آمدن از آن

رابطه یک شبه یا وان نایت استند چیست؟

استند یا هم خوابگی یک شبه یک برخورد جنسی و کاملا بنفیتی بین دو نفر است که ممکن است به تازگی ملاقات کرده باشند یا رابطه طولانی مدت نداشته باشند. این معمولاً شامل یک تعامل جنسی یک بار بدون هیچ گونه انتظاری از یک رابطه مستمر یا متعهد است. استندهای یک شبه اغلب به عنوان برخوردهای فیزیکی کاملاً بدون وابستگی عاطفی یا تعهد در نظر گرفته می شود.

همچنبن ویکی پدیا فارسی میگوید:

یک رویارویی جنسی است که بدون قصد ادامه رابطه بین شریک‌های جنسی انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: نشانه های رابطه عاطفی سالم که باید بدانید {بررسی اصول و قواعد}

one night stand relationship

ریشه رابطه وان نایت استند از کجا شروع شد؟

مفهوم رابطه یک شبه یا وان نایت استند احتمالاً برای قرن ها وجود داشته است، زیرا برخوردهای جنسی گاه به گاه بخشی از رفتار انسان در طول تاریخ بوده است. با این حال، اعتقاد بر این است که اصطلاح “یک شب ایستاده” همانطور که امروزه آن را می شناسیم در اواسط قرن بیستم در ایالات متحده سرچشمه گرفته است.

در طول انقلاب جنسی دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰، تغییری در نگرش‌های اجتماعی نسبت به جنسیت با تأکید بیشتر بر آزادی جنسی، آزمایش و آزادی صورت گرفت. این تغییر فرهنگی به افزایش رابطه جنسی گاه به گاه و شب نشینی به عنوان اشکال قابل قبول تری از بیان جنسی کمک کرد.

تصور می‌شود که اصطلاح «یک شبانه‌نشینی» در این دوره برای توصیف یک برخورد جنسی کوتاه و غیرمنتظره بین دو نفر بدون هیچ انتظاری برای ادامه رابطه ظاهر شده است. این اصطلاح بیانگر این ایده است که ملاقات فقط به یک شب محدود می شود و فراتر از آن نمی شود.

از آن زمان، استندهای یک شبه به جنبه رایج فرهنگ دوستیابی مدرن، به ویژه در مناطق شهری و در میان نسل های جوان تبدیل شده است. رواج اپلیکیشن‌های دوستیابی و پلت‌فرم‌های آنلاین نیز ارتباط افراد با شرکای احتمالی را برای یک شب اقامت آسان‌تر کرده است.

در حالی که میزهای یک شبه ممکن است در طول زمان تکامل یافته باشد، ایده اصلی یک برخورد جنسی کوتاه و بدون رشته یکی از مشخصه های تعیین کننده این نوع رابطه است.

بیشتر بخوانید: رایج ترین مشکلات زناشویی

وان نایت استند در تهران وجود دارد؟

خیر. از آنجا که این گونه روابط ریشه در غرب دارند، فرهنگ اسلامی ما این گونه روابط را حرام دانسته و نمی پذیرد. در نتیجه رابطه وان نایت استند در تهران یا هیچ شهر دیگری وجود ندارد.

هدف از رابطه One night stand چیست؟

استندهای یک شبه با مدت زمان کوتاه و عدم ارتباط عاطفی یا تعهد مشخص می شوند. در اینجا چند نکته کلیدی در مورد روابط یک شبه وجود دارد:

در نهایت، تصمیم به شرکت در یک شبانه‌روز یک انتخاب شخصی است که باید با در نظر گرفتن دقیق ارزش‌ها، مرزها و خواسته‌های خود انجام شود. مهم است که رفاه و امنیت خود را در هر برخورد جنسی، خواه یک رابطه یک شبه یا یک رابطه طولانی مدت، در اولویت قرار دهید.

بیشتر بخوانید: نشانه های عشق یک طرفه پسر، و دختر و روشهای رهایی از آن

معایب رابطه یک شبه وان نایت استند

این نوع رابطه با مضرات و معایب بسیاری همراه بوده که شامل موارد زیر می شوند:

به طور کلی، این که آیا یک شب اقامت به عنوان سودمند یا مضر تلقی می شود، بسته به ترجیحات، ارزش ها و تجربیات فردی متفاوت است. برای افراد مهم است که هنگام تصمیم گیری در مورد شرکت در برخوردهای جنسی گاه به گاه، مرزها، اولویت ها و رفاه عاطفی خود را در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید: رابطه لانگ دیستنس چیست؟ + بررسی فواید و عوارض

Exit mobile version