Site icon هرموکا

فواید بی‌نظیر مطالعه دعای جوشن کبیر که هر کسی از آن اطلاع ندارد

دعای جوشن کبیر

دعای جوشن کبیر دعایی است که جبرئیل فرشته الهی در یکی از جنگ‌ها به پیامبر اسلام آموزش داد تا از آسیب‌ها و گزندهای جنگ در امان باشد. این دعا صد بند دارد و ۱۰۰۱ نام و صفت از خدا در آن ذکر شده است. بیشتر نام‌های خدا و صفت‌های موجود در دعای جوشن کبیر از قرآن گرفته شده و این دعا حالت مسجع و موزون دارد. در بیشتر قسمت‌ها اسم‌ها و صفت‌های نام‌برده‌شده از لحاظ حروف پایانی شبیه به هم هستند. این دعا فضیلت‌های بسیاری دارد که آشنایی با آنها شور و اشتیاق شما را برای مطالعه دعای جوشن کبیر افزایش می‌دهد. فضیلت و فایده‌های دعای جوشن کبیر به دو بخش فضیلت‌های اخروی و دنیوی تقسیم‌بندی‌شده است.

فضیلت‌های اخروی دعای جوشن کبیر

فضیلت‌های دنیوی دعای جوشن کبیر

فایده خواندن دعای جوشن کبیر برای مرده 

اگر کسی این دعا را بر ظرفی به کافور و مشک بنویسد و آن را بشوید و بر کفن مرده بپاشد، خداوند در قبر آن مرده ۱۰۰ هزار نور نازل می‌کند و ترس از منکر و نکیر و از او دفع می‌کند. آن مرده از عذاب قبر ایمن می‌گردد و خداوند ۷۰ هزار فرشته در قبر او برمی‌انگیزد و با هر فرشته طبقی از نور است که آن را بر مرده می‌پاشند و او را به‌سوی بهشت می‌برند و به او می‌گویند: خداوند به ما امر کرده تا یاور تو در روز قیامت باشیم. همچنین قبر او گشاده گشته و تاچشم کار می‌کند درهایی در بهشت برای او باز می‌شود. امام علی به امام حسین پسر خود وصیت کرد که این دعا را بر کفن او بنویسد.

فایده خواندن دعای جوشن کبیر در ماه مبارک رمضان‌

فرشته خدا جبرئیل به پیامبر (ص) گفت:

«ای محمد! خداوند متعال فرمودند دعای جوشن کبیر در سرداب عرش ۵۰۰۰ سال قبل از خلق دنیا مکتوب شده است. اگر کسی این دعا را در اول ماه رمضان با نیت صادق بخواند و در آن شکی نداشته باشد، ثواب شب قدر را به او می‌دهم.»

سخن پایانی

شفای مریض، در امان خدا بودن، دورشدن از عذاب جهنم، بهشتی شدن مرده و اعطای ثواب شهدا بخشی از فضیلت و فواید دعای جوشن کبیر هستند. باوجوداینکه خواندن این دعا ساده به نظر می‌رسد؛ اما دو شرطی که در تمام احادیث و نقل‌ها به آن اشاره شده، ایمان به دعا و شک نداشتن به فرازهای آن است که در صورت رعایت این شرط و همچنین قبول‌داشتن خدا و پیامبر او، این فضائل برای شما و همه افراد دیگر صادق خواهد بود.

Exit mobile version