Site icon هرموکا

جلوگیری از بارداری بعد از ریختن اسپرم با زعفران + روش مصرف

عکس جلوگیری از بارداری بعد از ریختن اسپرم با زعفران

هیچ مطالعه علمی مستقیمی درباره تاثیر زعفران بر جلوگیری از بارداری بعد از ریختن اسپرم با زعفران وجود ندارد. با این حال، برخی مطالعات نشان داده‌اند که زعفران ممکن است تاثیری بر هورمون‌های تولید اسپرم داشته باشد که ممکن است در جلوگیری از بارداری موثر باشد. با این حال، بهترین راه برای جلوگیری از بارداری پس از ریختن اسپرم، استفاده از روش‌های پیشگیری از بارداری مانند گذاشتن کاپ، روش‌های هورمونی، کاندوم و … است.

با این حال زعفران به عنوان یک آنتی اکسیدان بر مورفولوژی و تحرک اسپرم در مردان نابارور تاثیر مثبت دارد، در حالی که باعث افزایش تعداد اسپرم نمی شود. در این مطلب از مجله زیبایی و سلامتی هرموکا به بررسی کامل موضوع می پردازیم.

بیشتر بخوانید: روشهای جلوگیری از بارداری

نحوه مصرف زعفران برای جلوگیری از بارداری

اگر دوز یا مصرف بیش از حد توصیه شده باشد، زنان باردار ممکن است بیشتر در معرض خطر باشند. به عنوان مثال، برخی از پزشکان بیان می کنند که زنان باردار باید از مصرف بیش از ۵ گرم زعفران در روز خودداری کنند زیرا باعث تحریک رحم شده و این عارضه می تواند باعث سقط جنین ۱۵ شود.

در واقع، مصرف زعفران به دلیل تاثیراتی که بر هورمون‌های بدن دارد، ممکن است به جای کاهش احتمال بارداری، باعث ناهنجاری‌ های هورمونی و اختلالات دوره‌ قاعدگی شود. بنابراین، بهتر است از روش‌های پیشگیری از بارداری معمول مانند استفاده از کاندوم یا قرص‌های ضد بارداری استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ورزش های مناسب در بارداری

سقط جنین و جلوگیری از حاملگی با زعفران

مصرف زعفران در دوران بارداری منجر به افزایش پروستاگلاندین در رحم شده که شرایط ناخوشایندی را برای رشد جنین ایجاد می کند. همچنین بسیاری از زنان با استفاده از دمنوش زعفران در ماه های ابتدایی بارداری تجربه سقط جنین را داشته اند. این مورد در حالی است که مصرف بیش از حد زعفران در ماه های میانه و اواخر بارداری منجر به ناهنجاری های هورمونی در جنین خواهد شد که به این منظور بسیاری از پزشکان مصرف زعفران در دوران بارداری را منع می کنند.

تاثیر زعفران بر اسپرم مردان

برخی مطالعات نشان داده‌ اند که زعفران می‌تواند تاثیر مستقیم و مثبتی بر اسپرم مردان داشته باشد. به عنوان مثال، یک آزمایش در سال ۲۰۱۲ نشان داد که مصرف زعفران به مدت ۲۶ هفته تاثیر مثبتی بر کیفیت اسپرم در مردان با مشکلات ناباروری داشته است. همچنین، یک مطالعه دیگر در سال ۲۰۱۵ نشان داد که مصرف زعفران به مدت ۳ ماه تاثیر مثبتی بر پارامترهای اسپرمی در مردان سالم داشته است. با این حال، برای اطمینان از تاثیر زعفران بر اسپرم، نیاز به انجام تحقیقات بیشتر و دقیق‌تر در این زمینه است.

تاثیر زعفران بر هورمون های بارداری

زعفران به طور قابل توجهی باعث کاهش پروژسترون در تمام مراحل بارداری شد. کروسین توانست به میزان قابل توجهی پروژسترون را در مراحل پایانی بارداری کاهش دهد. زعفران به میزان قابل توجهی سطح استرادیول را در مراحل اولیه و اواخر بارداری کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: خودارضایی مردان از نظر روانشناسی

عوارض زعفران برای زنان حامله

برخی از زنان باردار ممکن است به زعفران حساس باشند و علائمی مانند حالت تهوع، اضطراب، خشکی دهان، خونریزی بینی و بی حسی در پلک ها و لب های بالایی داشته باشند. هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ممکن است اتفاق بیفتد یا نباشد وجود ندارد، فقط به دلیل زعفران است.

فواید زعفران در دوران بارداری

چرا زنان باردار باید از زعفران در رژیم غذایی خود استفاده کنند؟ زعفران می تواند با نوسانات خلقی شما مقابله کند. شایع ترین نگرانی زنان در طول این نه ماه همیشه نوسانات خلقی بوده است. به شما این امکان را می دهد که راحت بخوابید، گرفتگی عضلات را تسکین می دهد، فشار خون بالا را کاهش می دهد و عملکرد قلب را بهبود می بخشد و آلرژی ها را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: جلوگیری از بارداری بعد از ریختن اسپرم با آبلیمو

آیا زعفران می تواند رنگ پوست کودک من را تغییر دهد؟

بسیاری از مردم زعفران را به دلیل تأثیر احتمالی آن بر رنگ پوست نوزادشان استفاده میکنند. برخی از فرهنگ ها معتقدند مصرف زعفران رنگ چهره کودک شما را روشن می کند. با این حال، هیچ مدرک علمی وجود ندارد که مصرف زعفران در دوران بارداری این تاثیر را داشته باشد.

Exit mobile version