Site icon هرموکا

فرق بین شامپوهای بدون سولفات با سولفات دار چیست؟ مزایا و معایب

تفاوت شامپوهای بدون سولفات با شامپوهای معمولی

ممکن است زمانی که برای تهیه شامپو به داروخانه ها یا فروشگاه ها مراجعه می کنید، از شما پرسیده شود که شامپو بدون سولفات میخواهید یا معمولی؟ در نتیجه این سوال برای اکثر مردم پیش می آید که تفاوت شامپوهای بدون سولفات با شامپوهای معمولی (سولفات دار) چیست؟ 

استفاده از شامپو بدون سولفات برای بعضی افراد ممکن است بهتر باشد. سولفات ها در حقیقت یک نوع ماده شوینده هستند که در بسیاری از شامپوها و محصولات بهداشتی به کار رفته اند. این مواد معمولاً باعث تولید بیشتر حباب و خروجی شامپو می‌ شوند، اما همچنین ممکن است باعث خشکی پوست و موها شود.

در ادامه از مجله سلامتی و زیبایی هرموکا تصمیم داریم فرق شامپوهای بدون سولفات با سولفات دار را به طور کامل بررسی کنیم.

فرق شامپو بدون سولفات و سولفات دار چیه؟

شامپوهای بدون سولفات موهای شما را نرم کرده و کنترل گر چربی های مفید در فولیکول های مو هستند. شامپوهای سولفات دار به دلیل داشتن سورفکتانت هایی که دارند به دلیل توانایی تمیز کنندگی کامل خود شناخته شده اند. شامپوهای بدون سولفات موها را به روشی ملایم و بدون ایجاد سوزش یا خشکی تمیز می کنند.

بیشتر بخوانید: عوارض شامپوهای بدون سولفات

آیا شامپوی بدون سولفات از سولفات دار بهتره؟

اگر سر شما پوست حساس داشته یا بیماری پوستی مانند روزاسه دارید، ممکن است بخواهید از شامپوهای سولفاته خودداری کنید. سولفات ها می توانند روی پوست سر خشن عمل کرده و ممکن است باعث تحریک و خارش شوند. شامپوهای بدون سولفات معمولاً برای تمیز کردن بسیار ملایم تر هستند. در نتیجه استفاده از آنها کاملا بستگی به نوع موهای شما و پوست سر دارد.

 سولفات ها لزوماً برای همه مصرف کنندگان خطری برای سلامتی ندارند. در هر صورت، اگر به ماده سولفات حساسیت نشان داده یا موهایتان خشک، زبر، رنگ شده یا آسیب دیده است، بهتر است نوع دیگری از شامپو را انتخاب کنید.

Exit mobile version