Site icon هرموکا

۸ علت بوی بد کراتین مو بعد از کراتینه

بوی بد کراتین مو

کراتین مو اغلب بوی عجیبی خواهد داشت. درمان بوی عجیب و غریب کراتینه مو که در طول فرآیند صافی دائم مو نیز به مشام میرسد. که بویی شبیه به گندیدگی و کپک دارد. لبته باید بدانید که مشمئز کننده نیست، اما به وضوح متوجه بوی بد آن خواهید شد. در این مقاله از مجله سلامتی و زیبایی هرموکا به بررسی کامل اینکه علت بوی بد مو بعد از کراتین چیست و چگونه آن را برطرف کنیم می پردازیم.

بیشتر بخوانید: ترفندهای صاف کردن مو با مواد طبیعی

علت بوی بد مو زمان انجام کراتین چیست؟

بوی بد در طول درمان کراتینه یکی از عوارض کراتینه مو به شمار آمده و می تواند به خاطر دلایل زیر ایجاد شود:

  1. محتوی فرمالدئید: بسیاری از مواد های کراتینه حاوی ماده ای به نام فرمالدئید یا مواد آزاد کننده فرمالدئید می باشند. که  بوی تند و قوی زمان گرم شدن ایجاد کنند.
  2. ترکیب شیمیایی: ترکیب مواد شیمیایی زمان انجام کراتینه میتواند منجر به آزاد شدن ترکیبات آلی فرار (VOCs) شود که باعث بوی نامطبوع می شود.
  3. فعال سازی حرارتی: گرمای حاصل از اتوهای مو یا سشوار های قوی مورد استفاده در طول انجام کراتینه می تواند بوی مواد شیمیایی را تشدید کند.
  4. محصولات کیفیت پایین: محصولات با کیفیت پایین یا غیر اصل ممکن است حاوی مواد شیمیایی آسیب زایی باشند که می توانند بوی زننده تری در هوا پخش کنند.
  5. استفاده نادرست: اگر مواد کراتین به درستی اعمال نشود، ممکن است منجر به گرمای بیش از حد یا واکنش های شیمیایی شود که بوی قوی تری ایجاد می کند.
  6. موهای کثیف: موهایی که به طور کامل شسته نشده اند ممکن است دارای تجمع محصول باشند که می تواند با مواد شیمیایی درمان واکنش داده و بوی نامطبوعی ایجاد کند.
  7. محیط سالن: تهویه ضعیف در سالن می تواند بوها را به دام بیندازد و در طول انجام کراتین بیشتر قابل توجه باشد.
  8. واکنش های آلرژیک: در برخی موارد، افراد ممکن است حساسیت یا آلرژی به مواد خاصی داشته باشند که منجر به بوی غیر معمول می شود.

بیشتر بخوانید: روشهای مراقبت از موهای فر (چگونه حالت موی فر را حفظ کنیم)؟

علت بوی بد مو بعد از انجام انجام کراتین چیست؟

به طور کلی می توان گفت که علت بوی بد در حین کراتین مو و بعد از آن به این دلیل است که کراتین موجود در موهای ما حاوی مقادیر زیادی سیستئین، یک اسید آمینه حاوی گوگرد است. که در برابر حرارت زیاد در حل واکنش نشان دادن با مواد کراتین بوده که منجر به تولید بوی بد و اذیت کننده می شود.

این بوی ناخوشایند اغلب از مواد شیمیایی موجود در کراتین ناشی می شود. به ویژه اگر حاوی فرمالدئید یا ترکیبات مشابه آن باشد.

اگر دقت کنید زمانی که اتو با مو برخورد میکند، به دلیل افزایش حرارت ناگهانی بخار غیر طبیعی از مو همراه با بوی بدن بلند می شود. در نتیجه میتوان فهمید که حرارت این مواد را آزاد میکند. اگر محصول به طور یکنواخت استفاده نشود یا بیش از حد استفاده شود، مواد شیمیایی باقیمانده ممکن است در مو باقی بمانند و منجر به تشدید بوی شود. 

علاوه بر این، موهایی که از قبل مراجعه، به خوبی شسته نشده اند، می توانند آلودگی ایجاد کنند. تهویه ضعیف در طول فرآیند درمان نیز می تواند به پخش بوی زیاد کمک کرده و آن را برجسته تر کند.

بیشتر بخوانید: چطور موخوره را از بین ببریم؟ “درمان موخوره در خانه”

Exit mobile version